« 第162話:英語やり直し大作戦 | Main | 第164話:クラブプレジデントの"報酬"(給料とボーナス) »

第163話:"Evaluate to Motivate" workshop @ Div A Evaluation Speech Contest in Chiba

I had an opportunity to conduct the "Evaluate to Motivate" workshop at the Division A Evaluation Speech Contest in Chiba today. 

I want to extend my sincere appreciation to Division A Governor Kawauchi, TM Kubota, President of the ICF Chiba Toastmasters Club and all the Toastmasters and guests who shared a wonderful time with me in my workshop session.

As promised, I have uploaded my presentation slides in the following format, so please feel free to download them and use it to help your friend Toastmasters. (Please use this for Toastmastering purpose only.)

If you have PowerPoint on your PC

If you don't have PowerPoint on your PC

Enjoy Toastmastering!

----------------------------------------

本日の記事は、Division A Evaluation Speech Contestの後の私のEvaluate To Motiveワークショップ参加者向けに書いています。参加者の中には日本語を理解されない人もいらっしゃいましたので英語としました。

久しぶりの英語のWorkshopはとてもよい勉強になりました。このことについてはいずれまた発表いたします。

|

« 第162話:英語やり直し大作戦 | Main | 第164話:クラブプレジデントの"報酬"(給料とボーナス) »

Comments

錦糸町までご一緒でした8princesTMCのメンバーです。昨日のWorkshop大変参考になりました。早速習った事は即実践!と思い、実際のEvaluationだけでなく11月にSpecial SessionでThe Successful club seriesの”Evaluate to Motivate” をやってみようと思っています。勿論東さんのようにうまくはいかないと思いますが、、、「自分も何かやってみたい!」と思わせてくれるとてもいいWorkshopでした。内容もVISUAL AIDSもさることながら、東さんの力強くて明るいトーンのお声聞くと勇気が出て自分の可能性も広がるようで本当に心地良い時間でした。ありがとうございました。

Posted by: Kuri | October 15, 2007 at 09:51 AM

東さん、ご無沙汰致しております。
去る10月7日に八王子にて Area Evaluation Contest の際行われた特別講義をしていただき誠に有難うございました。
参加した会員からトーストマスターズクラブの意義がよりよく理解できた、との声を方々からお聞きしました。
実は残念ながら私はその時入院中で参加することが出来なかったのですが、またいつかお会いしてお教えいただく機会を楽しみに致しております。

Posted by: TEZUKA Hiroyasu | October 18, 2007 at 09:40 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




« 第162話:英語やり直し大作戦 | Main | 第164話:クラブプレジデントの"報酬"(給料とボーナス) »